E-mail en ticket setup

1. Email opties

Beheer uw bezoekers met EVENTsight nog voor het evenement begonnen is. U kan ze uitnodigen, hun RSVP status opvolgen en e-tickets versturen. Geen van deze stappen is echter verplicht. Als u enkel uw gastenlijst wilt importeren en de bezoekers scannen wanneer ze toekomen, dan leest u beter ‘How to setup your event for onsite usage‘.

Als u dit nog steeds aan het lezen bent, betekent het dat u geïnteresseerd bent in het gebruik van EVENTsight in zijn geheel. In het deel voor het evenement wordt door EVENTsight 3 verschillende fases voor uw bezoekers onderscheiden:

  • Is de bezoeker uitgenodigd?
  • Heeft de bezoekers een RSVP gestuurd?
  • heeft de bezoeker een bevestigingsmail gekregen?

Geen enkel van deze stappen is echter verplicht, u kan er gemakkelijk één of meerder overslaan.

2. E-mail setup en inhoud

Stel de e-mails in om bezoekers uit te nodigen, hun bevestiging te bevestigen ofte reageren op diegenen die niet kunnen komen:

  • Vul de naam van de zender in
  • Kies een e-mailasdres dat eindigt op @eventsight. eu (template) om te vermijden dat de e-mail in de spam terecht komt.
  • Vul een reply-to e-mailadres in
  • Bepaal een onderwerp

Alleen als al deze velden correct en volledig ingevuld zijn, en er inhoud aan de e-mail werd toegevoegd, is het mogelijk om een uitnodigind te versturen.

Explanation email setup

In de “RSVP- Accept” tab, heeft u 2 extra opties:

  • Activeer de ‘auto e-mail on RSPV repsonse’: er wordt een bevestigingsmail gestuurd  wanneer iemand zich registreert of wanneer u manueel de RSVP status naar ‘Yes’ of ‘No’ verandert.
  • ‘E-ticket’ optie, waardoor het e-ticket automatsich toegevoegd zal worden aan de registratie e-mail.

Via de ‘Edit’ knop kan u de html e-mail editor openen en uw persoonlijke e-mail opstellen.

Explanation email setup

RSVP-accept setup

3. E-ticket

In de ‘E-ticket’ sectie, kan u uw eigen e-ticket personaliseren. Om een e-ticket te maken, moet u een aantal stappen volgen:

  1. Ga naar de ‘Online’ sectie en upload de header die u wilt gebruiken
  2. Ga terug naar ‘E-ticket’ in de ‘Setup’ sectie. De gekozen header in de ‘online’ sectie, zal ook de header zijn van het e-ticket
  3. Klik ‘Ticket’ en and bepaal de tekst die u in het e-ticket wil zetten
  4. Pas de layout aan uw wensen aan, bijvoorbeeld door een lettertype en tekstgrootte te kiezen
  5. Klik ‘Close window’
  6. Een unieke barcode wordt standaard onderaan aan het e-ticket toegevoegd, samen met het ticket type, de naam van de bezoeker en de datum van het evenement.
  7. U kan nu zien hoe het e-ticket er zal uitzien wanneer het verstuurd wordt naar uw gasten.

Explanation setup e-ticket

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

0 298
Marieke